10 Aralık 2009 Perşembe

Adım adım...


İlk olarak e-bebekte gördüm ADIM ADIM OKUL ÖNCESİ EĞİTİM SETİ'ni.İnceledim, Irmak'a gösterdim o da ilgilenince abone olmaya karar verdim.18 .ay basit gelmişti gözüme ;o nedenle 20.aydan başlamayı uygun gördüm.Şimdi her ay evimize bir kutu gelecek,ilki geçen hafta ulaştı.Bir dergi ,internetten şarkıları indirebileceğimiz üyelik şifresi ve o ayki derginin oyunlarına ait ahşap oyuncak,materyaller.Çocuğun zihinsel,dil ,duygusal ve motor gelişimine ait bilgiler anlatılıyor.Sonrasında bunları destekleyecek oyunlar,birlikte yapılabilecek aktiviteler ve öğrenilecek kavramlar var içerisinde.Gülen çocuk,ağlayan çocuk var mesela.Çiçek nasıl koklanır? Ya da başka bir çocuk sırayla elleriyle hareketler yapıyor,orda gördüklerinin aynısını Irmağa tekrarlatıyorum;fazlasıyla oyalanıyor,hem de öğrenerek.O aya ait aktivite örnekleri var .Resimler çocukların algılayabileceği türden büyükçe basılmış,dili oldukça sade.Her ay farklı bir içerikle kapınıza kadar ulaşıyor.Irmak kitap karıştırmayı çok sevdiği için hiç sıkılmadan her gün yarım saat kadar bakıyoruz dergiye.
Mira'nın annesi Banu da bahsetmiş bloğunda,benim de küçük bir eleştirim var.Dergideki çocukların ellerinde şeker var hep.Irmak şekere takıldı biraz dönüp dönüp ona bakmak istedi.Bu tür yiyeceklerden olabildiğince kaçınırken niye bilinçaltına ''çocuklar şeker yer'' gibi bir önerme yerleştiriyim ki?Havuç,mandalina vs..olsa daha iyi olmaz mıydı?Onun dışında beğendim ben olumlu yanları ağır basıyor ,aktivite üretmemize yardımcı oluyor ,tavsiye ederim.

3 yorum:

Güneş Akay dedi ki...

Burcucuğum, Bende ilk Banu'da görmüş ve Abone olmuştum 16. ayımızdaydık ve o ayı aldık. Bana çok basit geldi, sanırım dediğin gibi zaten biz 16.ay dergisindekileri yapmıştık, biz iptal ettik aboneliğimizi, hiç bir sorun da yaşamadık. Düzgün çalışıyorlar.

Sevgiler.

Hülya Cinsçiçekçi dedi ki...

o bilnçaltı önermesi sadece kitaplarda değil her yerde. geçenlerde eczanede ilaç almak için beklerken tuna sıkıldı, mızırdandı. eczacı hanımın ilk teklif ettiği topitop oldu. aman napıyosun diyince hızla geri çekti ama bu ne yaa dedim içimden. el kadar çocuğu şekerle susturma çabasına bak.

burcu dedi ki...

güneş,ileri tarihi almak iyi fikir oldu gerçekten
hülya,haklısın her yerde var.doktorların aşıdan sonra lolipop verdiğini bile duydum:(